לחברות עיצוב אופנה יש אתגר משמעותי – איך למתג את עצמן ולהפוך את עצמן ייחודיות יותר מהמתחרים. חברות אופנה, יותר מענפים אחרים, מוכרחות שתהייה להן איזו אמירה ייחודית וסגנון שיתכתבו עם ערכי החברה ועם קהל היעד שלהן. את כל הדברים הללו משיגים באמצעות תהליך מיתוג נכון, שמאפשר לחברה ליצור עבור עצמה את התדמית הנכונה והטובה ביותר.
כיוון ומדובר על ענף תחרותי מאוד, ועסקים בעולם האופנה נסגרים על ימין ועל שמאל, מיתוג הוא חלק קריטי שיכול לקבוע את מעמדה של חברה בענף. אז איך עושים את זה נכון? הכתבה הבאה תנסה לעזור לכם במשימה!
התאמה לקהל היעד
הדבר הראשון שצריך לעשות בתהליך מיתוג הוא התאמה לקהל יעד. יש להבין מיהו קהל היעד שלנו – מה הגיל שלו? מה הצרכים שלו? איזה סגנון ביגוד הוא מחפש? מה המעמד הסוציו-אקונומי שלו? האם חשוב לו איכות או נוחות? ככל שקהל היעד יהיה מדויק יותר, כך ניתן יהיה לפנות אליו בצורה הטובה ביותר. כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, מומלץ להסתייע בחברה שעושה מיתוג עסקי לעסקים. חברה כזו יודעת כיצד לבנות מיתוג מדויק, יצירתי וייחודי, שידגיש את המאפיינים של העסק ויפנה לקהל היעד בצורה הטובה ביותר.
בניית הקו העיצובי
השלב הבא בהליך בניית מותג לחברת עיצוב אופנה הוא לעבוד על הקו העיצובי-ויזואלי של העסק. זה אומר הלוגו של העסק, הצבעים שלו, כיצד החנות האינטרנטית והפיזית תעוצב, הרשתות החברתיות וכדומה. צריך להיות קו ברור וקשר הדוק בין כל הגורמים האלו, כך שברגע שנראה את הלוגו או את הצבעים הייחודיים שלו, ישר נדע על איזו חברה מדובר. זהו שלב חשוב בתהליך מיתוג של כל חברה שהיא – בין אם חברה שעוסקת באופנה או כל חברה אחרת.
תמונות, תמונות, תמונות
אנחנו חיים היום בעידן שכל כולו בנוי על תמונות, אבל כשמדברים על עולם האופנה, זה חשוב פי כמה. מדובר על עולם שבנוי על חיצוניות, על יופי ועל ויזואליות, ולכן התמונות משחקות תפקיד משמעותי. תמונות איכותיות וקולקציות מקצועיות הן קריטיות לפרסום נכון של המותג. התמונות האלו חשובות במיוחד כשמדובר על פרסום ברשתות חברתיות ובאינטרנט, וככל שהן יהיו מושכות, איכותיות ומקצועיות יותר, כך תגיע יותר תנועה לאתר או לחנות שלכם.
שימו לב, את התמונות חשוב להתאים לאופי המותג וערכיו – אם מדובר על חברה שמחוברת לטבע ובגדיה ממוחזרים, חשוב לצלם תמונות על רקע ירוק, רגוע ובהיר; אם מדובר על מותג יוקרתי למעמד הגבוה, חשוב ליצור אווירה כזו בתמונות.
האריזה
גם לאריזה – או השקית – יש תפקיד חשוב לבניית המותג. יש הבדל מהותי בין שקית ניילון פשוטה, שקית בד שימושית או שקית נייר איכותית. גם כאן, יש להתכתב עם צבע המותג, להוסיף את הלוגו ולפעול לפי ערכי המותג.